Dépôt DSpace

Non-Native Interlanguage Intonational System: an Analysis of Intonation for Non-Native Learners of English

Afficher la notice abrégée

dc.contributor.author Sadoune, Farida
dc.date.accessioned 2019-01-09T10:12:50Z
dc.date.available 2019-01-09T10:12:50Z
dc.date.issued 2018
dc.identifier.uri http://localhost/xmlui/handle/123456789/1199
dc.description.abstract The present study aims at investigating second year undergraduate students at the department of Letters and English language, Kasdi Merbah University-Ouargla as NNS intonation interlanguage and attempts to analyse their intonational system of English. The main objectives of this study are: to examine NNS stages of development when they are acquiring intonation. As well, we shall examine the extent to which Discourse Intonation Model proposed by Brazil (1997), enhances the use of tones by second year undergraduate students at Kasdi Merbah University-Ouargla. Moreover, the study endeavours to check the intonation teaching practices at the university. Finally, we aim at suggesting a new phonetic syllabus to overcome current problems of tone uses and prosody uses in general. Results show that the students’ speech recordings tend to deviate from the discourse norms of English intonation. Most students misused the fall tone, and used larger pitch range than that of English. In addition, students seem confused about prominent syllables placement and thus they could not detect the most important information in an utterance. Post test results show little improvement in tone choices and uses but unnoticeable. Written exercises show good results. This indicates that Discourse Intonation can be introduced in EFL classes as a theory of description, but its teachability needs more training. .................................................................................................................................................... تهدف هذه الدراسة إلى تقصي طلاب السنة الثانية بقسم اللغة الإنجليزية وآدابها ، جامعة قاصدي مرباح – ورقلة، كمتحدثين غير ناطقين بالانكليزية ومحاولة تحليل نظامهم اللغوي الإنجليزي. تمثلت الأهداف الرئيسية لهذه الدراسة في: فحص مراحل تطور المتحدثين غير ناطقين بالانكليزية عندما يتم الحصول على التنغيم. بالإضافة إلى ذلك ، سنقوم بدراسة مدى تأثير نموذج تنغيم الخطاب الذي اقترحته برازيل (1997)، في استخدام النغمات من قبل طلاب السنة الثانية في جامعة قاصي مرباح - ورقلة. علاوة على ذلك ، تسعى الدراسة إلى التحقق من ممارسات التدريس في التنغيم في الجامعة. وأخيرًا ، نسعى إلى اقتراح منهجًا صوتيًا جديدًا للتغلب على المشكلات الحالية لاستخدامات النغمة واستخدامات الايجابيات بشكل عام. تشير النتائج إلى أن تسجيلات الطلاب الخاصة بالحديث تميل إلى الانحراف عن معايير خطاب اللغة الإنجليزية. أخطأ معظم الطلاب في النبرة المنخفضة، واستخدموا نطاقًا أكبر من النغمة في اللغة الإنجليزية. كذلك ، يبدو أن الطلاب مرتبكون حول مواضع المقاطع البارزة ، وبالتالي لم يتمكنوا من اكتشاف المعلومات الأكثر أهمية في الكلام. أظهرت نتائج الاختبار البعدي تحسنا طفيفا في اختيارات النغمات والاستخدامات ولكنها غير ملحوظة. أما التمارين المكتوبة فقد أظهرت نتائج جيدة. يشير هذا إلى إمكانية إدراج تنغيم الخطاب في دروس اللغة الإنجليزية كلغة أجنبية كنظرية للوصف ، لكن قابلية تدريسها تحتاج إلى المزيد من التدريب. en_US
dc.subject intonation, tone , discourse Intonation ,interlanguage, pitch movement ، التنغيم ، النغمة ، تنغيم الخطاب، اللغة البينية ، تغيرات النعمة en_US
dc.title Non-Native Interlanguage Intonational System: an Analysis of Intonation for Non-Native Learners of English en_US
dc.type Thesis en_US


Fichier(s) constituant ce document

Ce document figure dans la(les) collection(s) suivante(s)

Afficher la notice abrégée

Chercher dans le dépôt


Recherche avancée

Parcourir

Mon compte