Dépôt DSpace

The Role of Pocket Electronic Dictionary in Learning EnglishLanguage Vocabulary: Case of Mohamed

Afficher la notice abrégée

dc.contributor.author Mouloud Aitaissa , Rabah Lalioui Fares Bergreg
dc.date.accessioned 2022-05-31T10:17:34Z
dc.date.available 2022-05-31T10:17:34Z
dc.date.issued 2022-06
dc.identifier.uri http://dspace.univ-setif2.dz/xmlui/handle/123456789/2139
dc.description.abstract The current research attempts to explore the attitudes of First Year English foreign language students towards the use of pocket electronic dictionary in learning English vocabulary at Mohamed Lamine DEBAGHINE Setif 2 University, Algeria. This study uses the questionnaire with 100 students out of 500 as a research instrument. The findings revealed that the sample holds favorable attitudes towards the role of pocket electronic dictionary in learning English vocabulary. Moreover, the results have insisted more on the effectiveness of such electronic devises in the process of English language learning. The pedagogical implicationsand recommendations suggest the necessity for more use, practice, training and research to be allocated to the integration of the pocket electronic dictionary in particular and information communication technology in general among students ...................................................................................................................... La présente recherche tente d'explorer les attitudes des étudiants de première année en Anglais comme langue étrangère vis-à-vis l'utilisation du dictionnaire électronique de poche sur l'apprentissage du vocabulaire Anglais à l'université Mohamed Lamine DEBAGHINE Sétif 2, en Algérie. Cette étude adopte un questionnaire avec 100 étudiants sur 500. Les résultats de l’étude ont révélé que l’échantillon avait une attitude favorable à l’égard du rôle du dictionnaire électronique de poche dans l’apprentissage du vocabulaire Anglais. En outre, les résultats ont davantage insisté sur l'efficacité de ces dispositifs électroniques dans le processus d'apprentissage de l'Anglais. Les implications pédagogiques et les recommandations suggèrent la nécessité d'allouer davantage d'utilisation, de pratique, de formation et de recherche à l'intégration du dictionnaire électronique de poche en particulier et de la technologie de communication de l'information en général parmi les étudiants. ............................................................................................................................... يحاول البحث الحالي استكشاف اتجاهات طلبة اللغة الإنجليزية للصف الأول من اللغة والأدب الإنجليزي نحو استخدام قاموس الجيب الإلكتروني في تعلم مفردات اللغة الإنجليزية في جامعة - محمـد لمين دباغين سطيف 2 الجزائر-. تعتمد هذه الدراسة على الاستبيان أي ضمّت العينة مائة (100) طالب من أصل (500) كأداة بحثية. وكشفت نتائج الدراسة أن العينة تحمل مواقف إيجابية اتجاه دور قاموس الجيب الإلكتروني في تعلم مفردات اللغة الإنجليزية. علاوة على ذلك، أصرت النتائج بشكل أكبر على فعالية مثل هذه الوسيلة الإلكترونية في عملية تعلم اللغة الإنجليزية. ويصل البحث إلى مجموعة من التوصيات أهمّها ضرورة تخصيص المزيد من الاستخدام والممارسة والتدريب والبحث لدمج قاموس الجيب الإلكتروني بشكل خاص وتكنولوجيا المعلومات والاتصالات بشكل عام بين الطلاب أثناء تعليم اللغة الانجليزية. en_US
dc.subject Pockets Dictionary, Vocabulary Learning, Information Communication Technology, English Vocabulary , Dictionnaire de poche, Apprentissage du vocabulaire, Technologie de la communication de l'information, Vocabulaire Anglais , قاموس الجيب الإلكتروني، تعلم المفردات، تكنولوجيا الاتصالات والمعلومات، مفردات اللغة الإنجليزية en_US
dc.title The Role of Pocket Electronic Dictionary in Learning EnglishLanguage Vocabulary: Case of Mohamed en_US
dc.title.alternative Lamine DEBAGHINE First Year English Language Setif 2 University, Algeria en_US
dc.type Article en_US


Fichier(s) constituant ce document

Ce document figure dans la(les) collection(s) suivante(s)

Afficher la notice abrégée

Chercher dans le dépôt


Recherche avancée

Parcourir

Mon compte