Afficher la notice abrégée
dc.contributor.author |
صحراوي, عبد الله |
|
dc.date.accessioned |
2015-07-22T09:10:20Z |
|
dc.date.available |
2015-07-22T09:10:20Z |
|
dc.date.issued |
2012-07 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/setif2/411 |
|
dc.description.abstract |
يتناول هذا المقال بالتحليل والمعالجة واقع التعليم بالمدرسة الجزائرية في الفترة 1962-2000 م ليقف على حقيقة نظامه، و مؤشرات كفاءته الإنتاجية، من خلال استعراض و قراءة الأرقام ذات العلاقة، و فحص نظام تكوين الإطارات الإدارية للمؤسسات التعليمية، و أنماط إدارتها ............................................................................................................................. This paper treats the subject of “ Teaching in Algerian school “ for the period 1962-2000 , In order to scrutinizeits system ,and the indicators of the efficiency of its productivity through the analysis of relevant statistics , in one hand , and examine the executive training system within educational institution and their mode of administration in the other hand . |
en_US |
dc.title |
نظام التعليم الجزائري و كفاءته الإنتاجية للفترة ( 1962 م- 2000 م) المؤشرات النوعية والكمية |
en_US |
dc.type |
Article |
en_US |
Fichier(s) constituant ce document
Ce document figure dans la(les) collection(s) suivante(s)
Afficher la notice abrégée