Dépôt DSpace

The Market Value of Multilingualism within Multinationa Companies The Case Sahara Well Construction Services (SWCS)

Afficher la notice abrégée

dc.contributor.author Bediaf, Abd el gafour
dc.date.accessioned 2015-03-08T10:55:00Z
dc.date.available 2015-03-08T10:55:00Z
dc.date.issued 2013
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/setif2/42
dc.description.abstract This study seeks to explore multilingualism at work and its contribution to value creation. Starting from the assumption that language and economy are interrelated, the research endeavors to examine linguistic diversity from an economic perspective. Multilingualism was adequately addressed at length by abundant texts coming from linguistics and its sub-fields. Far from it, the study at hand approaches multivariate linguistic skills as a commodity. Apparently, the dissertation will comprise four chapters; two descriptive chapters immediately followed up by a pair of analytical chapters. As for the theoretical part of the dissertation, the two chapters are meant to elaborate, respectively and separately in turn, significant issues and background content for languages –multilingualism restrictively– as a market attribute, and economic force as a determinant of the multilingual market value from the business viewpoint. The practical part of the dissertation combines the two last chapters. The first of these will primarily be concerned with methodological framework for the study, as well as other issues have to do with ethical considerations and the like. Comes as a second chapter of the practical part, chapter four, and the last actually, is assigned to data analysis, interpretations of results and finally findings reporting. The last chapter of the dissertation will be equally nominated to such considerations as recommendations, study implications, and prospective dimensions of the study. As a necessary integrative segment of the overall dissertation, a general conclusion will be provided most likely in an evaluative format of the study and its outstanding merits............................................................................................................................................................... تهدف هذه الدراسة إلى استكشاف التعدد اللغوي وكيف يساهم في توليد القيمة. إنطلاقا من مفترض أن اللغة والإقتصاد عاملان مترابطان، فإن هذا البحث يسعى إلىاختبار التنوع اللغوي من منظور اقتصادي . أن التعدد اللغوي طالما كان محل دراسة مسهبة في زخم النصوص؛ تلك النصوص المستقاة أساسا من علم اللسانيات أو الفروع المنطوية تحت لوائها. وبعيدا عن كل ذلك فإن الدراسة التي بين أيدينا هياذا بصدد تفحص المهارة في التعددية اللغوية في قالب سلعة سوقية.وعليه فإن هذه المذكرة تتألف من أربعة فصول، وتشمل بذلك فصلين وصفيين متبوعين مباشرة بفصلين تحليلين. ففيما يخص الجانب النظري للمذكرة فإن الزوج الاول من الفصول، بالتعاقب وعلى انفراد، يعنى بالتوسع في مسائل جوهرية، وكذا محتوى يهتم بخلفية عن اللغات –وتحديدا التعدد اللغوي- كسمة سوقية. وبالمثل، عامل الإقتصاد بكونه محدد يوجه القيمة السوقية للتعدد اللغوي من وجهة الشغل التجاري. وبصورة مشابهة فإن الجزء التطبيقي لهذه المذكرة يشتمل على الفصلين المتبقيين. إن أول هذه الأخيرة يكون بالدرجة الأولى ذا صلة بالإطار المنهجي للدراسة قيد السياق؛ بالإضافة الى مسائل أخرى ذي علاقة بالجوانب الأخلاقية للبحث العلمي وغير ذلك. تبعا لهذا يأتي الفصل الثاني من العنصر التطبيقي والذي يمثل الفصل الأخير لإجمالي المذكرة. إن اهتمام هذا الفصل هو تحليل وتفسير النتائج ويفضي ذلك إلى تقرير المستخلص من ثمار الدراسة. كما أن هذا الفصل من شانه ان يتعرض إلى اعتباراتكالاقتراحاتالإرشادية والمضامين المستوحاة من الدراسة، و أخيرا الآفاق والأبعاد المستقبلية لموضوع الدراسة en_US
dc.subject language and economy, market value, multilingualism, multinational companies, value creation en_US
dc.title The Market Value of Multilingualism within Multinationa Companies The Case Sahara Well Construction Services (SWCS) en_US
dc.type Thesis en_US


Fichier(s) constituant ce document

Ce document figure dans la(les) collection(s) suivante(s)

Afficher la notice abrégée

Chercher dans le dépôt


Recherche avancée

Parcourir

Mon compte