Dépôt DSpace

The role of scenario-based instruction in enhancing Students of business english motivation the case of 4th year Students in the management department at mentouri university Of constantine

Afficher la notice abrégée

dc.contributor.author Ben hamlaoui, lamine
dc.date.accessioned 2015-03-09T12:42:56Z
dc.date.available 2015-03-09T12:42:56Z
dc.date.issued 2011
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/setif2/58
dc.description.abstract It is believed that creating a motivating learning context in language classes has a positive effect on the learners’ motivation. The more this context is similar to the real world the more classroom activities are likely to attract the learners’ attention and promote their autonomy and engagement. The present dissertation aims at studying the effect of creating a motivating learning context inspired from real world scenarios on language learners’ motivation. More specifically, it aims at investigating the role of the so called scenario-based methodology in enhancing the Business English learners’ motivation in the department of Commerce at Mentouri University in Constantine. It is hypothesized, in this study, that scenario-based lessons which are inspired from real business situations would enhance learners’ rate of participating in manipulating and redirecting their learning procedure. In other words, the variable of scenario-based instruction would enhance learners’ motivation to learn and promote their rate of commitment to the learning process. The research methodology relies on three research tools to investigate the validity of the research hypothesis and variables. A students’ questionnaire was administered, video recordings of classroom observation and pre- testing and post-testing interviews of the scenario-based instruction were carried out. The results of the study provided a significant support to the hypothesis though they cannot be said to have fulfilled generalization requirements................................................................................................................................................................ من المعتقد أن خلق جو تعلم محفز داخل أقسام اللغات له أثر إىجابي على دافعية الطلبة، وكلما كان هذا الجو مشابها للواقع كلما أصبحت الأنشطة الممارسة في القسم أكثر استقطابا لاهتمام الطلبة و أكثر تعزيزا لاستقلاليتهم و التزامهم. هذه الرسالة تهدف إلى دراسة تأثير خلق إطار تعلم محفز مستوحي من سيناريوهات واقعية على دافعية الطلبة. وبشكل أكثر تحديدا، تهدف الرسالة إلى دراسة دور ما يسمى بمنهجية السيناريو في الرفع من دافعية طلبة اللغة الانجليزية للأعمال بقسم العلوم التجارية بجامعة منتوري قسنطينة و يفترض في هذه الدراسة أن الدروس الملقاة بمنهجية السيناريو. و المستوحاة من حالات واقعية لعالم الأعمال. من شأنها أن ترفع من نسبة مشاركة الطلبة في التحكم و إعادة توجيه مسار تعلمهم. بعبارة أخرى، منهجية السيناريو، كمتغير، من شأنها رفع دافعية الطلبة للتعلم وتعزيز درجة إلتزامهم بمسار التعلم. تعتمد منهجية البحث على ثلاثة أدوات لدراسة صحة فرضية البحث و متغيراته. حيث قمنا بتقديم إستبيان للطلبة و تسجيل فيديو لمراقبة الفصول الدراسية. كما قمنا بتسجيل مقابلات قبلية و بعدية للتجربة مع الطلبة. ولقد قدمت نتائج الدراسة دعما كبيرا لفرضية البحث رغم أنها لم ترقى إلى درجة التعميم. en_US
dc.subject business English , learner autonomy , motivation, scenario- based instruction en_US
dc.title The role of scenario-based instruction in enhancing Students of business english motivation the case of 4th year Students in the management department at mentouri university Of constantine en_US
dc.type Thesis en_US


Fichier(s) constituant ce document

Ce document figure dans la(les) collection(s) suivante(s)

Afficher la notice abrégée

Chercher dans le dépôt


Recherche avancée

Parcourir

Mon compte