Dépôt DSpace

Towards Enhanced Second Language Reading Comprehension Assesment: Qualitative And Quantitative Methods

Afficher la notice abrégée

dc.contributor.author Mebarki, Zahia
dc.date.accessioned 2018-07-02T09:44:51Z
dc.date.available 2018-07-02T09:44:51Z
dc.date.issued 2008
dc.identifier.uri http://localhost/xmlui/handle/123456789/1145
dc.description.abstract يقدم مقال نتائج بحث ودراسة تناولت تقويم مستوى فهم النصوص الإنجليزية لعينة تتكون من ثماني طلبة من معهد البيولوجيا اختصاص ميكروبيولوجيا في جامعة فرحات عباس –سطيف- الدراسة قائمة على موازنة بين نقطتين للتقويم:-الأولى: فحص تقليدي. -و الثانية: تدعى « writtenrecal »، مكن أن نقول أنها قراءة بنائية تقوم على قراءات سابقة. النتائج تبين بكل وضوح فعالية التقنية الثانية في إبراز المستوى الفهمي للطلبة، بالإضافة إلى التطابق الإيجابي بين نتائج التقنيين. The article reports the results of an investigation conducted at Ferhat Abbas University. The general research questions addressed in the study were: (1) To what extent does the written recall reflect reading comprehension? (2) To what extent do the results of a reading comprehension test correlate with those of the written recall? Data for this study came from two sources: a reading comprehension test and a written recall protocol of eight fourth year microbiology students Results of the study revealed that the written recall is an authentic method that helps measure the reading comprehension level of test takers, both in qualitative and quantitative terms and that there is appositive correlation. Between the test score and the recall scores. en_US
dc.language.iso other en_US
dc.subject , results of an investigation conducted, تقويم مستوى فهم النصوص الإنجليزية en_US
dc.title Towards Enhanced Second Language Reading Comprehension Assesment: Qualitative And Quantitative Methods en_US
dc.type Article en_US


Fichier(s) constituant ce document

Ce document figure dans la(les) collection(s) suivante(s)

Afficher la notice abrégée

Chercher dans le dépôt


Recherche avancée

Parcourir

Mon compte