Dépôt DSpace

The Effect of a Cultural Reading Edutainment Training on Learners’ Written Competence A Case of Fourth Year Middle School Learners Hadri Miloud Middle School, Ouled M’hala, Setif.

Afficher la notice abrégée

dc.contributor.author fadel, houda
dc.date.accessioned 2022-12-04T10:09:41Z
dc.date.available 2022-12-04T10:09:41Z
dc.date.issued 2022
dc.identifier.uri http://dspace.univ-setif2.dz/xmlui/handle/123456789/2256
dc.description.abstract English has become a significant language for use in professional, academic, social and economic settings. As a result, English as a Foreign Language (EFL) teaching has attracted researchers to probe into issues linked to classroom practices, learners’ competencies and language skills. This study aims at improving middle school EFL learners ‘ written competence through a Cultural Reading Edutainment Training. For this purpose, a mixed-method experimental design was adopted. Ninety two fourth year middle school (4th YMS) learners participated in the study. Firstly, they took a pretest in writing, and answered a pre-treatment questionnaire, exploring their writing difficulties and their attitudes towards reading. Afterwards, twenty three learners were randomly selected to form the experimental group, who participated in the Cultural Reading Edutainment Training, whereas; the rest acted as the control group. Immediately after the experiment, both groups sat for a post test in writing. Next, the experimental group answered a post-treatment questionnaire, and an Focus Group Discussion (FGD) was conducted with eight participants to explore learners’ attitudes towards the training. The collected data wee statistically and thematically analyzed. The findings of the pretest and the pre-treatment questionnaire showed that the learners write poorly because they encounter writing difficulties at the level of certain aspects like grammar, vocabulary, spelling, punctuation, and organization. Then, it was concluded that learners have positive attitudes towards reading and its importance in improving writing. Next, the results of the post test revealed a significant difference in learners’ written competence between the two groups. The experimental group demonstrated a significant improvement in the written competence after the training. Additionally, the results of the post-treatment questionnaire and the FGD confirmed the efficacy of the training and reported the positive attitudes of the participants towards it. Therefore, the findings confirm the previously set research hypothesis; that if EFL teachers use Cultural Reading Edutainment Training, learners’ written competence will improve. It is recommended to teach reading in a cultural context, using edutainment in the EFL classroom to improve learners’ written competence. //////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////// اكتسبت اللغة الانجليزية أهمية بالغة في الأوساط المهنية, الأكاديمية, الاجتماعية و الاقتصادية, مما دفع بالكثير من الباحثين إلى البحث في مجال تدريس الانجليزية كلغة أجنبية , والتعمق في الممارسات داخل القسم, كفاءات المتعلمين, و كذلك مهارات اللغة.تهدف هذه الدراسة إلى تحسين كفاءة الكتابة لدى تلاميذ التعليم المتوسط من خلال برنامج تدريب تعليمي ترفيهي على القراءة الثقافية. و لهذا الغرض, تم اعتماد منهج تجريبي مختلط في الدراسة, حيث شارك اثنان و تسعون تلميذا في قسم الرابعة متوسط في اختبار قبلي للكتابة و أجابوا على استبيا قبلي لاستكشاف صعوباتهم في الكتابة و كذلك مواقفهم تجاه القراءة و أهميتها في تحسين الكتابة. بعد ذلك تم اختيار ثلاثة و عشرون تلميذا كمجموعة تجريبية للخضوع لبرنامج التدريب التعليمي الترفيهي على القراءة الثقافية, في حين مثلت البقية المجموعة الشاهدة. بعد التجربة مباشرة, اجتازت كلتا المجموعتين اختبارا بعديا في الكتابة, ثم أجابت المجموعة التجريبية على استبيان بعدي, كما تم إجراء مناقشة جماعية مع ثمانية تلاميذ من هذه المجموعة لمعرفة مواقفهم تجاه البرنامج التدريبي. بعد التحليل الإحصائي و الموضوعي للبيانات المحصل عليها, أظهرت نتائج الاختبار و الاستبيان القبليين أن المتعلمين لا يكتبون بشكل جيد لأنهم يواجهون صعوبات في الكتابة على مستوى عدة جوانب مثل القواعد, المفردات , الهجاء, علامات الوقف و التنظيم. بالإضافة إلى ذلك تم استنتاج المواقف الايجابية لدى المتعلمين تجاه القراءة و أهميتها في تحسين الكتابة. أما نتائج الاختبار البعدي فقد كشفت عن اختلاف ملحوظ بين المجموعتين في الكفاءة الكتابية, حيث أظهرت المجموعة التجريبية تحسنا ملحوظا في الكفاءة الكتابية بعد التدريب. إضافة إلى ذلك, أكدت نتائج الاستبيان البعدي و المناقشة الجماعية فعالية البرنامج التدريبي, و مواقف التلاميذ الايجابية تجاهه. و عليه, فان النتائج فرضية البحث المحددة مسبقا انه إذا استخدم معلم اللغة الانجليزية كلغة أجنبية التدريب التعليمي الترفيهي علي القراءة الثقافية, فان الكفاءة الكتابية لدى المتعلمين ستتحسن. يوصى بتدريس القراءة في سياق ثقافي باستخدام التعليم الترفيهي لتحسين الكفاءة الكتابية للتلاميذ. en_US
dc.language.iso other en_US
dc.subject الانجليزية كلغة أجنبية, كفاءة الكتابة, التلاميذ , المعلمون , التدريب التعليمي الترفيهي على القراءة الثقافية. en_US
dc.subject EFL, written competence, EFL learners, EFL teachers, Cultural Reading Edutainment Training en_US
dc.title The Effect of a Cultural Reading Edutainment Training on Learners’ Written Competence A Case of Fourth Year Middle School Learners Hadri Miloud Middle School, Ouled M’hala, Setif. en_US
dc.type Thesis en_US


Fichier(s) constituant ce document

Ce document figure dans la(les) collection(s) suivante(s)

Afficher la notice abrégée

Chercher dans le dépôt


Recherche avancée

Parcourir

Mon compte