Dépôt DSpace

AN EAP SYLLABUS FOR FIRST YEAR ECONOMICS STUDENTS - THE CASE OF THE FACULTY OF ECONOMICS, BUSINESS AND MANAGEMENT SCIENCES. JIJEL UNIVERSITY

Afficher la notice abrégée

dc.contributor.author Hadji, Sabrina
dc.date.accessioned 2015-03-08T09:25:53Z
dc.date.available 2015-03-08T09:25:53Z
dc.date.issued 2013
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/setif2/33
dc.description.abstract Students, studying at the faculty of Economics, Business and Management Sciences in Jijel University need to have high proficiency in English to meet the academic demands of the university. This study evaluated the perceptions of first year economics students, and English for Academic Purposes (EAP) teachers with the aim to improve the quality of the teaching/learning situation of English at the faculty by proposing a syllabus for first year economics students. For this purpose, a needs analysis was carried out to determine the students’ academic needs. Data was obtained from questionnaires distributed to both EAP teachers and first year economics students which were analyzed in terms of frequency and percentages. The analysis of data has revealed that first year economics students need to be proficient in the four primary skills: listening, speaking, reading and writing with specific grammatical structures and vocabulary needed in order to understand economics discourse. Based on the findings of this research, this study indicates that an EAP syllabus, which takes into consideration the students’ needs, should be developed at the faculty of Economics, Business and Management Sciences in Jijel University.............................................................................................................................................................................. - یحتاج طلبة العلوم الاقتصادیة بكلیة العلوم الاقتصادیة والتجاریة وعلوم التسییر الإلمام بمھارات جیدة في الإنجلیزیة من أجل الاستجابة لمتطلبات الجامعة العصریة. قیمت ھذه الدراسة إدراك طلبة السنة الأولى علوم اقتصادیة وأساتذة الإنجلیزیة لأغراض أكادیمیة بھدف جلب التغییر لوضعیة تعلیم وتعلم الإنجلیزیة في الكلیة. ولھذا الغرض، أُنجز تحلیل المتطلبات من أجل تحدید احتیاجات الطلبة الأكادیمیة. لقد تحصلنا على المعطیات من استبیانات وُزعت على كل من مُدرسّي اللغة الإنجلیزیة لأغراض أكادیمیة وعلى طلبة السنة الأولى علوم اقتصادیة، وتم تحلیلھا على أساس التردد والنسب المئویة. كشَف تحلیل المعطیات أن طلبة السنة الأولى علوم اقتصادیة یحتاجون إلى الإلمام بالمھارات الابتدائیة الأربع: الاستماع والتكلم والقراءة والكتابة، مع بنیات نحویة خاصة ومفردات ضروریة لكي یتمكنوا من فھم الخطاب الاقتصادي. تُبین ھذه الدراسة القائمة على ما توصلنا إلیه من نتائج أن برنامجا دراسیا للغة الإنجلیزیة لأغراض أكادیمیة والذي یأخذ بعین الاعتبار احتیاجات الطلبة ینبغي أن یُطور بكلیة العلوم الاقتصادیة والتجاریة وعلوم التسییر. en_US
dc.subject ESP, EAP, Syllabus Design, English for Economics, Study Skills en_US
dc.title AN EAP SYLLABUS FOR FIRST YEAR ECONOMICS STUDENTS - THE CASE OF THE FACULTY OF ECONOMICS, BUSINESS AND MANAGEMENT SCIENCES. JIJEL UNIVERSITY en_US
dc.type Thesis en_US


Fichier(s) constituant ce document

Ce document figure dans la(les) collection(s) suivante(s)

Afficher la notice abrégée

Chercher dans le dépôt


Recherche avancée

Parcourir

Mon compte