Dépôt DSpace

The impact of stability on students’ motivation techers’ permanence as an agent of maintaining interest

Afficher la notice abrégée

dc.contributor.author Bourasse, Haroune
dc.date.accessioned 2015-03-08T10:44:29Z
dc.date.available 2015-03-08T10:44:29Z
dc.date.issued 2012
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/setif2/39
dc.description.abstract This study investigates and analyzes secondary school teachers and students’ perceptions of the teacher characteristics and its impact on students’ motivation. The investigation/analysis explores 27 teaching elements grouped under three major sections including teacher learner rapport, teacher personality and teacher teaching style. Participants for the study were selected through random sampling from four secondary schools in Sédrata-SoukAhras- at the end of the academic year 2009-2010. A total number of 200 participants was surveyed. The same questionnaire was administered to 21 secondary school teachers. The questionnaire has elicited the opinions of both students and teachers to find out which teaching practices both groups believe foster students’ motivation in the foreign language classroom. From the analysis, it is clear that students find teaching practices related to the teacher’s rapport and personality traits more motivating than those related to the teacher’s teaching style. Although teachers recognize rapport as a crucial factor, they place emphasis on their teaching style as a motivating element followed by characteristics related to personality traits. This therefore implies that motivating learners requires a teacher to strike a good balance between his teaching methodology and his personality characteristics......................................................................................................................................................... تتناول هذه الدراسة تحليلا لتصورات طلاب و أساتذة المدارس الثانوية لخصائص الأستاذ و مدى تأثيرها على دافعية الطلاب لتعلم اللغة الإنجليزية . لإتمام هذه الدراسة استخدمنا استبيان يتضمن 27 بندا تندرج تحت ثلاث أقسام رئيسية هي علاقة الأستاذ بالتلميذ ، شخصية الأستاذ و أسلوب التدريس . وزعنا هذا الاستبيان على 200 طالب تم اختيارهم عشوائيا من أربع مدارس ثانوية و 21 أستاذ لغة إنجليزية نهاية العام الدراسي 2009/2010 بمدينة سدراتة ولاية سوق أهراس. خلص هذا التحليل إلى توضيح اعتقاد الطلاب بفاعلية خاصية شخصية الأستاذ و خاصية العلاقة بين الأستاذ و التلميذ على حساب أسلوب التدريس في حين أن الأساتذة اعتبروا أن علاقة الأستاذ بالتلميذ عامل أساسي لدافعية الطلاب مع ضرورة التركيز على أسلوب التدريس على غرار الخاصية الثالثة التي تتمثل في شخصية الأستاذ. بالتالي نستنتج أنه لابد من تحقيق توازن جيد بين منهجية التعليم و شخصية الأستاذ لتحفيز الطلاب على أخذ اللغة الإنجليزية . en_US
dc.subject personality traits, students' motivation, characteristics of a good teacher, teaching style en_US
dc.title The impact of stability on students’ motivation techers’ permanence as an agent of maintaining interest en_US
dc.type Thesis en_US


Fichier(s) constituant ce document

Ce document figure dans la(les) collection(s) suivante(s)

Afficher la notice abrégée

Chercher dans le dépôt


Recherche avancée

Parcourir

Mon compte