Browsing by Author "Talbi, Soumia"
Now showing 1 - 1 of 1
Results Per Page
Sort Options
Item The relation between culture teaching and the creation of dynamic, cultural and educational behaviour The case of third year secondary school learners. Constantine(2011) Talbi, SoumiaThe present work aims at investigating the status of culture teaching in the Algerian program of teaching English in the secondary school and the teachers‟ conception and awareness regarding the significance of culture integration in the process of ELT. Accordingly, it examines the methods and educational sources that are used to teach the target culture. Second, it examines the learners‟ attitudes towards culture teaching, and thus the relation that may exist between culture teaching and the learners‟ dynamic educational behaviour. Hence, it is hypothesized in this study that if learners have a positive attitude towards the target language culture and towards culture teaching, they would be interested and dynamic in foreign language learning contexts. To achieve the research aims and to test the hypothesis, the study used two questionnaires, one for the teachers, one for the learners, a small cultural test to asses learners‟ background knowledge (as far as the British culture is concerned) and an evaluation of the cultural content of the English textbook used by third year secondary school learners. The findings of the study reveal that the Algerian curriculum does not give much importance to the teaching of culture. Both questionnaires prove that learners and teachers are aware of the interconnection of language and culture. However, teachers do not know what to teach and ignore the most important techniques for teaching culture. Learners‟ questionnaire reveals that learners are interested, and curious to learn about other people‟s cultures. Nevertheless, learners‟ test reveals a lack in their cultural knowledge in terms of the historical aspects of the target country. The cultural content of the textbook proves that Algerian course designers still give much more importance to developing learners‟ linguistic competence with its content focusing too much on grammar and vocabulary lessons....................................................................................................................................... العمل الحالي يهدف أولا إلى التحقيق من مركز تدريس الثقافة الأجنبية في برنامج تدريس اللغة الإنجليزية في المدرسة الثانوية. سنحاول معرفة تصور المعلمين بشان أهمية تدريس الثقافة في عملية تدريس اللغة الإنجليزية. وبناء عليه، سوف ندرس طرق و مصادر التعليمية التي تستخدم لتديس الثقافة الهدف. ثانيا:، سوف نحاول دراسة مواقف المتعلمين تجاه تعلم الثقافة الأجنبية، على اساس أن العلاقة القائمة بين التعليم و الثقافة، و السلوك الديناميكي للمتعلمين. على أ ساس أن المتعلمين يحبذون الدروس و الأنشطة الثقافية و بالتالي يمكن أن يستخدم هذا النوع ممن المحتوى كعامل تحفيز في تدريس اللغة/ عملية التعليم. لتحقيق هذه الاهداف استخدمت الدراسة استبيانين، واحد للمعلمين، واحد للمتعلمين، واختبار صغير لمعرفة الخلفية الثقافية للمتعلمين فيما يخص الثقافة البريطانية، إلى جانب تقييم المحتوى الثقافي لكتاب اللغة الإنجليزية المستخدم لتدريس تلاميذ السنة الثالثة الثانوي. وأكدت نتائج الدراسة أن المنهج الجزائري لا يعطي أهمية كبيرة لتدريس الثقافة، في حين أن كلا الاستبيانات أثبتت أن المتعلمين و المدرسين على بينة من الترابط بين اللغة و الثقافة ومع ذلك يجهل كثير من المعلمين أهم التقنيات لتدريس الثقافة. كشف اختبار المتعلمين نقص في المعرفة الثقافية أساسا من حيث الجوانب التاريخية للبلد المستهدف رغم أن المتعلمين ابدوا رغبتهم في معرفة المزيد عن الشعوب و الثقافات الاخرى. وكشف تحليل الكتب المدرسية أن مصممي البرنامج الدراسي الجزائري لا يزالون يعطون أهمية أكثر من ذلك بكثير لتطوير كفاءة المتعلمين اللغوية حيث أن مضمون الكتاب يركز كثيرا على قواعد اللغة و المفردات كما أن المحتوى الثقافي الذي تم تضمينه يركز أساسا على الثقافة الام للمتعلمين و ليس الثقافة الهدف.