STAPS
Permanent URI for this community
Browse
Browsing STAPS by Author "بن حفاف, يحي"
Now showing 1 - 1 of 1
Results Per Page
Sort Options
Item مكانة ودور التربية العلمية في تكوين أساتذة التربية البدنية والرياضية(2022) بن حفاف, يحيتهدف هذه الدراسة إلى معرفة دور ومكانة التربية العملية في تحسين مستوى الكفايات التدريسية (الكفاية المعرفية ،الكفاية الادائية ، الكفاية الوجدانية، الكفاية الانتاجية) لدى طلبة قسم علوم وتقنيات الأنشطة البدنية والرياضية بجامعة محمد لمين دباغين سطيف 2،واستخدم الباحث المنهج الوصفي كونه انسب المناهج العلمية للوصول الى تحقيق اهداف الدراسة ، ولجمع البيانات حول هذا الموضوع تم توزيع الاستبيان على عينة متمثلة في في طلبة السنة الثانية ماستر (تخصص نشاط بدني رياضي تربوي) وتم اختيار عينة الطلبة بطريقة عشوائية بسيطة تمثلت في 70 طالب ، اما عن الشق الثاني المتمثل في أساتذة التربية البدنية والرياضية لتعليم الثانوي(المتعاونين) ، تم اختيار عينة الأساتذة المتعاونين بطريقة قصدية تمثلت في 30 استاذ متعاون ،وخلص الباحث ان التربية العملية لها مكانة ودور ايجابي في تحسين مستوى الكفايات التدريسية لدى طلبة قسم النشاطات البدنية والرياضية بجامعة سطيف 2 من وجهة نظر الطلبة ومن جهة نظر الأساتذة المتعاونين. ...................................................................................................................................... This study aims to know the role and status of practical education in improving the level of teaching competencies (cognitive sufficiency, performance sufficiency, emotional sufficiency, productive sufficiency) among students of the Department of Science and Techniques of Physical and Sports Activities at the University of Mohamed Lamine Dabbaghen Setif 2. The researcher used the descriptive approach as it is the most appropriate scientific method In order to achieve the objectives of the study, and to collect data on this subject, the questionnaire was distributed to a sample of all students of the second year of the Master (specializing in physical activity, sports and education). Physical and Sports Education for Secondary Education (cooperators), a sample of cooperating professors was selected in an intentional way, represented by 30 cooperating professors. point of view Collaborating professors.