English
Català
Čeština
Deutsch
Español
Français
Gàidhlig
Italiano
Latviešu
Magyar
Nederlands
Polski
Português
Português do Brasil
Suomi
Svenska
Türkçe
Tiếng Việt
Қазақ
বাংলা
हिंदी
Ελληνικά
Yкраї́нська
Log In
Email address
Password
Log in
New user? Click here to register.
Have you forgotten your password?
Communities & Collections
All of DSpace
English
Català
Čeština
Deutsch
Español
Français
Gàidhlig
Italiano
Latviešu
Magyar
Nederlands
Polski
Português
Português do Brasil
Suomi
Svenska
Türkçe
Tiếng Việt
Қазақ
বাংলা
हिंदी
Ελληνικά
Yкраї́нська
Log In
Email address
Password
Log in
New user? Click here to register.
Have you forgotten your password?
Home
Revue des lettres et des sciences sociales
Numéro 28 -2018
Browse by Subject
Numéro 28 -2018
Permanent URI for this collection
http://172.16.0.163:4000/handle/123456789/1200
Browse
Recent Submissions
By Issue Date
By Author
By Title
By Subject
By Subject Category
Recent Submissions
By Issue Date
By Author
By Title
By Subject
By Subject Category
Browsing Numéro 28 -2018 by Subject
Browse
Now showing
1 - 20 of 31
Results Per Page
1
5
10
20
40
60
80
100
Sort Options
Ascending
Descending
Autobiographie, Psychocritique, Psycholinguistique, Mémoire, Langage , Autobiography, Psycholinguistics, Psycho critical, Memory, Language , الكتابة الذاتية، النقد الادبي البسيكولوجي، علم النفس اللغوي الذاكرة، اللغة
1
Culture, Langue Et Culture, Grand "C" Culture, Petit "C" Culture, Culture Ciblée, Culture Source , Culture, Language and Culture, Big “C” Culture, Small “c” Culture, Target Culture, Source Culture , الثقافة، الثقافة واللغة، الثقافة الكلية، الثقافة الجزئية، الثقافة المستهدفة، الثقافة المحلية
1
Genres discursifs, Entretien avec des écrivains, Interaction, Corpus dialogal, Ethos, Images Identitaires , Discursive genres, Interview with writers, Interaction, Dialogal corpus, Ethos, Identity images , ا نواع خطابىة، تفاعل، حوار مع كتاب، احظار مقارب مظاهر صور اعلاميه
1
L’autonomie de l'apprenant, Croyances des enseignants, Enseignants d’anglais, Les pratiques en classe , This paper aims to explore EFL teachers’ beliefs of learner autonomy and their teaching practices to promote autonomous learning in the classroom. The participants are 33 English teachers at Setif2 University. For data collection, an adapted questionnaire is used and analyzed quantitatively and qualitatively. The findings reveal that the majority of teachers understand learning autonomy and its influential role in language learning. However, they are negative about the feasibility of some of learning autonomy principles such as involving students in decision-making about objectives of the course, learning assessment and classroom management. Although teachers are cautious about their roles in promoting learning autonomy, they report that they actually provide learners with a range of opportunities to enhance their autonomous learning inside and outside the classroom. The paper reveals and discusses some of the challenges for promoting learning autonomy along with the pedagogical implications for teachers, learners and policy makers , استقلالية المتعلم، معتقدات الاساتذة، معلمي اللغة الإنجليزية كلغة أجنبية، الممارسات الصفیة
1
Réseau Social, Facebook, Sens De La Communauté, Compétence Pragmatique , Social networking, Facebook, Sense of community, Pragmatic competence , شبكات التواصل الاجتماعي، الفيسبوك، الإحساس بالانتماء للمجتمع، الكفاءة البراغماتية
1
Rétroaction électronique. E -mail, Compétences d'écriture, Etudiants de deuxième année LMD, La recherche qualitative semi-expérimentale , Electronic Feedback, E-mails, Second year LMD students, Academic writing skills, Semi-experimental qualitative research, ملاحظات الإلكترونية، البريد الإلكتروني، طلاب السنة الثانية نظام ال ام دي، مهارات الكتابة، دراسة شبه تجريبية
1
Roman Historique, Walter Scott, « la scotticité », les critères de l’historicité de l’œuvre , The historical novel, Walter Scott, The scotticity, criterions of the historicity in novels , الرواية التاريخية، وولتر سكوت، السكوتيسية، المعايير المحددة لتاريخية الرواية
1
اتيجيات التدريس، مناهج الإصلاح، البنائية، البنائية-الاجتماعية، إستراتيجية حل المشكلات، إستراتيجية المشروع، إستراتيجية التعلم التعاوني , Stratégies d’enseignement, Curricula de réforme, Constructivisme, Socioconstructivisme, Stratégie de résolution de problèmes, Stratégie de projet, Stratégie d’apprentissage coopératif , Teaching strategies, Curricula reform, Constructivism, Socioconstructivism, Problem-solving Strategies, Project-based learning, Cooperative learning strategies
1
الانحدار اللوجستي الثنائي، الفعالية الذاتية، مصادر الفعالية الذاتية، التنبؤ، التوجيه الدراسي , Régression logistique binaire, Auto-efficacité, Sources d'auto-efficacité, Prédiction, Orientation scolaire , Binary logistic regression, Self-efficacy, Sources of self-efficacy, Prediction, Study guidance
1
الأمن، الامن الانساني، التنمية الاقتصادية، التدهور البيئي، حقوق الانسان، النزاعات الدولية، الديمقراطية والحوكمة , Sécurité, Sécurité humaine, Développement économique, Dégradation de l'environnement, Droits de l'homme, Conflits internationaux, Démocratie et gouvernance , Security, Human security, Economic development, Environmental degradation, Human rights, International conflicts, Democracy and governance
1
التصميم العمراني، العقار الحضري، الملكية العقارية، فواقد عقارية، تثمين العقار, Design urbain, Foncier urbain, Propriété foncières, Pertes foncières, Valorisation du foncier , Urban design, Urban property, Real estate property, Real estate losses, Property valuation
1
التعليمية، اللغة العربية، المقاربة، الكفايات، تقييم , Didactique, Langue arabe, Approche, Compétences, Critique , Didactic, Arabic language, Competency Based approach, Criticism
1
الخصوصية الثقافية، اتفاقية اليونسكو، التعبير الثقافي، القانون، السياسة , Spécifié culturelle, Convention de l’UNESCO, Expressions culturelles, Droit, Politique , Cultural specificity, UNESCO convention, Cultural expressions, Law, Politic
1
الرهان والعلوم الإنسانية، إعادة قراءة الحداثة، الإنسان مجرّد مفهوم، أحداث الطلبة , L’enjeu et les sciences humaines, La relecture de la modernité, L’homme va devient juste un concept, Les manifestations des étudiants , Stake and the human sciences, Amazing to modernity, Conception just the man, Students of the events
1
السادية، المازوخية، الماركيز دي ساد، ليوبولد ساشار مازوخ، الشخصية، القصة الشعرية , Sadisme, Masochisme, Markis de sade, Léopold sachar Mazoche, Personnalité, Histoire poétique , Sadism, Masochism, Markis de sade, Léopold sachar Mazuch, Personality, Story poétic
1
السياسة الأوروبية، الحراك المغاربي، تونس، ليبيا , politique Européen, Maghreb Mobilité, Tunisie, Libye , European Policy, Mobility Maghreb, Tunisia, Lybia
1
السياسة الإعلامية، المعالجة الإعلامية، إعلام الأزمة، الأزمات الاقتصادية , Politique des médias, Traitement médiatique, Crise médiatique, Crise économique , Media policy, Media processing, Crisis media, Economic crisis
1
العقل، النص، التأويل، أهل النص، المعتزلة، الأشاعرة , La raison, Le texte religieux, L'interpétation, Des "Salafs", "Mu'tazilah", “Ashaira” , The Mind, The religious text, The interpretation, "Salafs", "Mu'tazila", "Ashaira"
1
العملية الانتخابية، القوائم الانتخابية، الضمانات الدستورية، الضمانات القانونية , L’opération électorale, Les listes électorales, Les garanties constitutionnelles, Les garanties juridiques , Electoral operation, Electoral lists, Constitutional guarantees, Juridical guarantees
1
الفلسفة الوضعية، أزمة، رؤية معرفية، العلوم الإنسانية، أفق إبستمولوجي، اغتراب ، Philosophie positive, Crise, Vision épistémologique, Les sciences humaines, Horizon épistémologique, Aliénation , Positivistic philosophy, Crisis, Cognitive outlook, Human sciences, Epistemological horizon, Alienation
1
«
1
(current)
2
»