Département de langue et littérature anglaises
Permanent URI for this community
Browse
Browsing Département de langue et littérature anglaises by Subject ": authentic communication, classroom interaction, speaking skill"
Now showing 1 - 1 of 1
Results Per Page
Sort Options
Item Improving the quality of interaction in the algerian Foreign language classes case study: third year literary class At zaaticha secondary school in biskra(2011) Ladjali, DjamilaThe purpose of this descriptive classroom-centred research study is to improve the quality of interaction in the Algerian foreign language classes. Its primary aim is to identify the causes of the poor performance in the speaking skill of third year literary class at Zaaticha secondary school in Biskra , concentrating on the learner's classroom speaking opportunities and the quality of interaction that is offered to them . Questionnaires and classroom observation are used as instruments of data collection. The audio-taped data are transcribed and analyzed both quantitatively and qualitatively. The major findings of this research reveal that the teacher- learner interaction is dominated by the (teacher initiation-learner response-teacher follow-up) sequence. The data shows how the heavy reliance on this pattern in classroom interaction constrains the learners opportunities to participate in an authentic communication. Drawing from the findings a range of pedagogical implications have been suggested for secondary school teachers. Using simulations, role playing, limiting the use of display questions and increasing interactional feedback strategies will provide learners with more opportunities to use authentic communication and to make learning stimulating and enjoyable..................................................................................................................... الغرض من هذه الدراسة الوصفية هو تحسين نوعية التحاور في الأقسام النهائية في الطور الثانوي لدراسة اللغة الإنجليزية ، الهدف الرئيسي من هذه الدراسة يتمثل في البحث عن أسباب عدم وصول التلاميذ في نهاية هذا الطور إلى كفاءات لغوية و اتصالية جيدة و تعبير سليم في كل السياقات الممكنة. لهذا السبب قمنا بتحليل كمي نوعي لمجموعة تسجيلات لأحاديث في القسم بين التلميذ و الأستاذ في ثانوية الزعاطشة في ولاية بسكرة. النتائج التي تمكنا من التوصل إليها تقرر وجود عائق حقيقي في نوعية التحاور الذي سجل بين الأستاذ و التلميذ تكشف عن تمهين الأستاذ في القسم و هذا فيما يخص اختيار المواضيع ة أيضا في طرح الأسئلة: التلميذ كان له دور واحد فقط و هو إجابة عن الأسئلة . بعبارة أخرى التلميذ ليس له دور في اختيار المواضيع و لا في طرح الأسئلة بنفسه للأستاذ أو لزميله و كانت أسئلة الأستاذ لا تتطلب توسع عميق من طرف التلميذ بل هي تتطلب أجوبة بسيطة بمعنى آخر هذا النوعية من التحاور يمنع التعبير النوعي السليم. انطلاقا من هذه النتائج ننصح باستخدام نشاطات جماعية تشجع التعبير الحرفي في القسم ولعب الادوار إلى جانب طرح أسئلة تتطلب من التلميذ التعبير عن أحاسيسه و تجاربه في الحياة بصفة عامة إلى جانب الاهتمام باحتياجات التلاميذ لجعل التعلم ممتع و سل.